نماز مائده ی آسمانی
حیف است که یاران از این مائده های آسمانی خداداد محروم بمانند
درباره وبلاگ


از خدا حرف زدن خیلی قشنگه اما قشنگتر اینه که خود خود پروردگار با همه ی عظمتش با ما حرف بزنه! چقدر جای افسوس داره اگه نفهمیم چی داره به ما می گه؟!
آخرین مطالب
نويسندگان
پنج شنبه 26 مرداد 1398برچسب:متقین ,ایمان,غیب, :: 2:56 :: نويسنده : زهرا گاذرپور

به کلام صریح پروردگار در سوره ی بقره :قرآن هدایت است برای متقین( هُدًى لِلْمُتَّقِينَ)

متقین چه کسانی هستند؟

کسانی که به غیب ایمان دارند الَّذِينَ يُؤْمِنُونَ بِالْغَيْبِ یعنی با همه ی وجود عالم غیب را باور دارند و به آن ایمان دارند

و بر پا دارنده ی نماز هستند وَيُقِيمُونَ الصَّلَاةَ خداوند نفرموده نماز می خوانند بلکه بر پادارنده ی نماز هستند ونماز را زنده نگه می دارند و برای احیای آن می کوشند!

و از آنچه روزی به آنها داده ایم انفاق می کنند وَمِمَّا رَزَقْنَاهُمْ يُنْفِقُونَ(نه فقط آنچه زیاد می آورند که از روزی ای که به آنها داده ایم! انفاق می کنند!) به کتابی که بر تو نازل کرده ایم ایمان دارند وَالَّذِينَ يُؤْمِنُونَ بِمَا أُنْزِلَ إِلَيْكَ به آن ایمان دارند و با همه ی وجود آن را باور دارند پس در همه ی کارها قرآن مرجع آنهاست!

و به کتابهای آسمانی قبل ایمان دارند وَمَا أُنْزِلَ مِنْ قَبْلِكَ 

و به آخرت یقین دارند با همه ی وجود آن را حس می کنند و برای آن تلاش می کنند! وَبِالْآخِرَةِ هُمْ يُوقِنُونَ

ذَٰلِكَ الْكِتَابُ لَا رَيْبَ  فِيهِ  هُدًى لِلْمُتَّقِينَ ( 2 ) الَّذِينَ يُؤْمِنُونَ بِالْغَيْبِ وَيُقِيمُونَ الصَّلَاةَ وَمِمَّا رَزَقْنَاهُمْ يُنْفِقُونَ ( 3 )  وَالَّذِينَ يُؤْمِنُونَ بِمَا أُنْزِلَ إِلَيْكَ وَمَا أُنْزِلَ مِنْ قَبْلِكَ وَبِالْآخِرَةِ هُمْ يُوقِنُونَ ( 4 ) 
 آن کتاب با عظمتي است که شک در آن راه ندارد، و مايه هدايت پرهيزکاران (متقین) است. ( 2 ) (متقین) کساني هستند که به غيب (=آنچه از حس پوشيده و پنهان است) ايمان مي آورند، و نماز را برپا ميدارند، و از تمام نعمتها و مواهبي که به آنان روزي داده ايم، انفاق ميکنند. ( 3 ) و آنان که به آنچه بر تو نازل شده، و آنچه پيش از تو (بر پيامبران پيشين) نازل گرديده، ايمان ميآورند، و به رستاخيز يقين دارند. ( 4 )

از پیامبر صلی الله علیه  و آله نقل شده که: هر کس در شب بیست و هفتم ماه مبارک رمضان چهار رکعت نماز (دو نماز دو رکعتی) به جا آورد که در هر رکعت حمد  و سوره ی ملک را  یکبار بخواند یا اگر نتوانست سوره ی توحید را بیست و پنج مرتبه بخواند خداوند او و والدینش را می آمرزد

برای فرج آقامون خیلی دعا کنید 

چهار شنبه 24 مرداد 1398برچسب:آثار تقوا,برکت,درهای آسمان, :: 23:53 :: نويسنده : زهرا گاذرپور

تقوا باعث گشوده شدن درهای برکت آسمان وزمین !

 وَلَوْ أَنَّ أَهْلَ الْقُرَىٰ آمَنُوا وَاتَّقَوْا لَفَتَحْنَا عَلَيْهِمْ بَرَكَاتٍ مِنَ السَّمَاءِ وَالْأَرْضِ(اعراف 96)

 و اگر اهل شهرها و آبادي ها ايمان مي آوردند و پرهيزکاري پيشه  مي کردند (تقوای الهی داشتند)،يقيناً (درهاي) برکاتي از آسمان و زمين را بر آنان مي گشوديم

تقوا باعث شادی وبشارت در دنیا و آخرت !

الَّذِينَ آمَنُوا وَكَانُوا يَتَّقُونَ ( 63 ) لَهُمُ الْبُشْرَىٰ فِي الْحَيَاةِ الدُّنْيَا وَفِي الْآخِرَةِ 

همانها که ايمان آوردند، و (از مخالفت فرمان خدا) پرهيز ميکردند.با تقوا بودند ( 63 ) در زندگي دنيا و در آخرت، شاد و مسرورند،

وَاللَّهُ وَلِيُّ الْمُتَّقِينَ

 اما خداوند يار و ياور پرهيزگاران است! 

سه شنبه 24 مرداد 1398برچسب:ئوستی فرشتگان,بهشت,, :: 19:17 :: نويسنده : زهرا گاذرپور

 خداوند در قرآن می فرماید ای بنده ی من اگر بگویی پروردگار من الله است و سپس در عمل بر این عقیده استقامت داشته باشی فرشتگان من در این دنیا بر تو نازل می شوند و به تو می گویند: از هیچ چیز نترسید و نگران نباشید!!!ما در دنیا و آخرت دوست شما هستیم!!!

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ

 إِنَّ الَّذِينَ قَالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقَامُوا تَتَنَزَّلُ عَلَيْهِمُ الْمَلَائِكَةُ أَلَّا تَخَافُواوَلَا تَحْزَنُوا وَأَبْشِرُوا بِالْجَنَّةِ الَّتِي كُنْتُمْ تُوعَدُونَ ( 30 ) فصلت

 

 بي ترديد کساني که گفتند: پروردگار ما خداست؛ سپس (در ميدان عمل بر اين حقيقت)  استقامت ورزيدند، فرشتگان بر آنان نازل مي شوند (و مي گويند:) مترسيد و اندوهگين نباشيد و شما را به بهشتي که وعده مي دادند، بشارت باد. ( 30 ) 

 نَحْنُ أَوْلِيَاؤُكُمْ فِي الْحَيَاةِ الدُّنْيَا وَفِي الْآخِرَةِ ۖ وَلَكُمْ فِيهَا مَا تَشْتَهِي أَنْفُسُكُمْ وَلَكُمْ فِيهَا مَا تَدَّعُونَ ( 31 ) 

 ما در زندگي دنيا و آخرت، ياران و دوستان شما هستيم، آنچه دلتان بخواهد، در بهشت براي شما فراهم است، و در  آن هر چه را بخواهيد، براي شما موجود است. ( 31 )

نُزُلًا مِنْ غَفُورٍ رَحِيمٍ ( 32 ) وَمَنْ أَحْسَنُ قَوْلًا مِمَّنْ دَعَا إِلَى اللَّهِ وَعَمِلَ صَالِحًا وَقَالَ إِنَّنِي مِنَ الْمُسْلِمِينَ ( 33 ) 

 اينها وسيله پذيرايي از سوي خداوند غفور و رحيم است!)  ( 32)

 و خوش گفتارتر از کسي که به سوي خدا دعوت کند و کار شايسته انجام دهد و گويد: من از تسليم شدگان (در برابر فرمان ها و احکام خدا) هستم، کيست؟ ( 33 )

خداوند چقدر زیبا  با بندگانش صحبت می کند!!!

چقدر زیبا !!! 

از پیامبر صلی الله علیه و آله روایت شده است که : هر کس در شب بیست و ششم ماه رمضان هشت رکعت (چهار نماز دو رکعتی) نماز به جای آورد و در هر رکعت بعد از حمد صد مرتبه سوره ی توحید را بخواند در های هفت آسمان به رویش گشوده و دعاهایش مستجاب می شود

پس اگر دعای مهم و مستجاب نشده ای دارید قدر این نماز را بدانید که در اجابت دعا بسیار مؤثر است

التماس دعا

دو شنبه 23 مرداد 1398برچسب:, :: 6:29 :: نويسنده : زهرا گاذرپور

از پیامبر صلی الله علیه وآله روایت شده: هر کس در شب بیست و پنجم ماه مبارک رمضان هشت رکعت نماز(چهار نماز دو رکعتی) به جا آورد که در هر رکعت بعد از حمد ده مرتبه سوره ی توحید را بخواند ثواب عابدین برایش نوشته می شود

التماس دعا

دو شنبه 23 مرداد 1398برچسب:آثار تقوا,, :: 5:36 :: نويسنده : زهرا گاذرپور

پروردگار مهربان در آیه ی 16 و 17 آل عمران ویژگی متقین را برای ما تشریح فرمود ،اما می خواهیم بدانیم متقی بودن چه آثار و برکاتی دارد؟!

وَمَنْ يَتَّقِ اللَّهَ يَجْعَلْ لَهُ مَخْرَجًا ( 2 ) وَيَرْزُقْهُ مِنْ حَيْثُ لَا يَحْتَسِبُ

هر کس تقواي الهي پيشه کند، خداوند راه نجاتي براي او فراهم ميکند،  ( 2 ) و او را از جايي که گمان ندارد روزي ميدهد، طلاق

خداوند در این آیه می فرماید:

اگر تقوا داشته باشید در هر حالی شما را نجات می دهم و از جایی که گمان نمی کنید روزیتان می دهم

پس هر کجا که دچار مشکل شدیم کافی است فکر کنیم که خداوند به چه کاری راضی است و بقیه ی کار را به خدای مهربان بسپاریم!!! آیا کسی راستگو تر از او می شناسید؟؟؟

إِنْ تَتَّقُوا اللَّهَ يَجْعَلْ لَكُمْ فُرْقَانًا وَيُكَفِّرْ عَنْكُمْ سَيِّئَاتِكُمْ وَيَغْفِرْ لَكُمْ ۗ وَاللَّهُ ذُو الْفَضْلِ الْعَظِيمِ ( 29 ) انفال

اگر تقوای الهی داشته باشید! (اگر از مخالفت فرمان خدا بپرهيزيد،) براي شما وسيله اي جهت جدا ساختن حق از باطل قرارميدهد، (روشن بيني خاصي که در پرتو آن، حق را از باطل خواهيد شناخت،) و گناهانتان را ميپوشاند، و شما را مي آمرزد، و خداوند صاحب فضل و بخشش عظيم است! ( 29 )

 

وَاتَّقُوا اللَّهَ ۖ وَيُعَلِّمُكُمُ اللَّهُ بقره 282

از خدا بپرهيزيد!(تقوای داشته باشید) و خداوند به شما تعليم ميدهد،

خداوند در این آیه می فرماید:

اگر تقوای الهی داشته باشید خودم شما را تعلیم می دهم و علم می آموزم!!!

پروردگارا تقوای الهی را به ما عنایت فرما تا لایق تعلیم تو گردیم

آیا معلمی بهتر ازآن مهربان ترین مهربان عالم می شناسید؟!

 

يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اذْكُرُوا اللَّهَ ذِكْرًا كَثِيرًا ( 41 ) وَسَبِّحُوهُ بُكْرَةً وَأَصِيلًا ( 42 ) هُوَ الَّذِي يُصَلِّي عَلَيْكُمْ وَمَلَائِكَتُهُ لِيُخْرِجَكُمْ مِنَ الظُّلُمَاتِ إِلَى النُّورِ ۚ وَكَانَ بِالْمُؤْمِنِينَ رَحِيمًا ( 43 )احزاب

اي کساني که ايمان آورده ايد! خدا را بسيار ياد کنيد، ( 41 ) و صبح و شام او را تسبیح گویید!( 42 ) او کسي است که بر شما درود و رحمت ميفرستد، و فرشتگان او (نيز) براي شما تقاضاي رحمت ميکنند تا شما را از ظلمات (جهل و شرک گناه) به سوي نور (ايمان و علم و تقوا) رهنمون گردد، او نسبت به مومنان همواره مهربان بوده است! ( 43 )

ای کسانی که ایمان آورده اید،آیا می دانستید که پروردگار مهربان و فرشتگانش بر شما درود و رحمت می فرستند!!! بر شما که ایمان آورده اید!!!

هُوَ الَّذِي يُصَلِّي عَلَيْكُمْ وَمَلَائِكَتُهُ لِيُخْرِجَكُمْ مِنَ الظُّلُمَاتِ إِلَى النُّورِ

این کلام عاشقانه ی پروردگار است

این کلام عاشقانه ی پروردگار است

می گوید من شما را دوست دارم و همیشه با فرشتگانم بر شما درود و رحمت می فرستم تا شما از تاریکی های جهل و شرک و گناه به سوی نور و علم و تقوا بروید

پس شما هم مرا بسیار یاد کنید

يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اذْكُرُوا اللَّهَ ذِكْرًا كَثِيرًا

آن را با خود تکرار کنید تا لذت کلام عاشقانه ی پروردگار را با همه ی وجود درک کنید!

شنبه 21 مرداد 1398برچسب:توبه,آمرزش,, :: 1:14 :: نويسنده : زهرا گاذرپور

  بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ

الَّذِينَ يَحْمِلُونَ الْعَرْشَ وَمَنْ حَوْلَهُ يُسَبِّحُونَ بِحَمْدِ رَبِّهِمْ وَيُؤْمِنُونَ بِهِ وَيَسْتَغْفِرُونَ لِلَّذِينَ آمَنُوا رَبَّنَا وَسِعْتَ كُلَّ شَيْءٍ رَحْمَةً وَعِلْمًا فَاغْفِرْ لِلَّذِينَ تَابُوا وَاتَّبَعُوا سَبِيلَكَ وَقِهِمْ عَذَابَ الْجَحِيمِ ( 7 )غافر

فرشتگاني که حاملان عرشند و آنها که گرداگرد آن (طواف ميکنند) تسبيح و حمد پروردگارشان را ميگويند و به او ايمان دارند و براي مومنان استغفار ميکنند (و مي گويند:) پروردگارا! رحمت و علم تو همه چيز را فراگرفته است، پس کساني را که توبه کرده و راه تو را پيروي ميکنند بيامرز، و آنان را از عذاب دوزخ نگاه دار!

رَبَّنَا وَأَدْخِلْهُمْ جَنَّاتِ عَدْنٍ الَّتِي وَعَدْتَهُمْ وَمَنْ صَلَحَ مِنْ آبَائِهِمْ وَأَزْوَاجِهِمْ وَذُرِّيَّاتِهِمْ ۚ إِنَّكَ أَنْتَ الْعَزِيزُ الْحَكِيمُ ( 8 )غافر

پروردگارا! آنها را در باغهاي جاويدان بهشت که به آنها وعده فرمودهاي وارد کن، همچنين از پدران و همسران و فرزندانشان هر کدام که صالح بودند، که تو توانا و حکيمي!

پروردگار در این آیه چه بشارت زیبایی به توبه کنندگان می دهد!!!

فرشتگان حاملان عرش برای توبه کنندگان طلب آمرزش می کنند!!!

این آیه ی زیبا را با خود تکرار کنید تا شیرینی بشارت پروردگار مهربان را درک کنید!خدایا چقدر مهربانی!

چقدر مهربانی!

چقدر مهربانی!

 

 

وَيَا قَوْمِ اسْتَغْفِرُوا رَبَّكُمْ ثُمَّ تُوبُوا إِلَيْهِ يُرْسِلِ السَّمَاءَ عَلَيْكُمْ مِدْرَارًا وَيَزِدْكُمْ قُوَّةً إِلَىٰ قُوَّتِكُمْ وَلَا تَتَوَلَّوْامُجْرِمِينَ*هود 52

 و اي قوم من! از پروردگارتان طلب آمرزش کنيد، سپس به سوي او بازگرديد(توبه کنید)، تا (باران) آسمان را پي در پي بر شما بفرستد، و نيرويي بر نيرويتان بيفزايد! و گنهکارانه، روي (از حق) بر نتابيد!)

استغفار و طلب آمرزش و توبه از درگاه پروردگار باعث نزول برکت وزیاد شدن نعمت می شود علاه بر آن باعث زیاد شدن نیرو و پیشرف هر چه بیشتر انسان و اطرافیانش می گردد!

 

پنج شنبه 19 مرداد 1398برچسب:, :: 16:47 :: نويسنده : زهرا گاذرپور

یکی از دوستان می پرسید من مادرم و فرزندم هر چی اشتباه کنه می بخشمش خدا که از ما خیلی مهربان تره؟!!

حالا از شما می پرسم اگه فرزندتون با غیبت کردن و دروغ گفتن باعث بدبختی هزار فرزند دیگه ی شما بشه بازم اونو می بخشید؟!!

اگه با بد حجابی باعث از هم پاشیده شدن هزاران خانواده بشه بازم اونو می بخشید؟!!

اگه با ربا خواری اقتصاد خانواده ها را فلج کنه بازم اونو می بخشید؟!!

بله خدا خیلی مهربان است اما برای همه ما، ما را می بخشد به شرطی که با همه ی وجود پشیمان شویم، جبران کنیم و توبه کنیم

حالا اگر فرزندتان با بی احتیاتی و....کاری کرد که مثلا پایش تا زانو عفونت کرد آیا مهربانی کرده و می گذارید عفونت همه ی وجودش را بگیرد یا او را با تیغ جراحی نجات می دهید؟!!

ما در این دنیا با کارهایمان آینده ی جاودان را برای خودمان رغم می زنیم وقتی فرامین الهی را پشت گوش می اندازیم خودمان را کر و کور و نا زیبا می کنیم حتی زشت تر از گرگ و خوک و....

اگر با این هیبت از دنیا برویم خدای مهربان باآتش جهنم ما را پاک می کند!!

آیا اگر اجازه دهد ما با هیبت وحشتناک و بد بو و...وارد بهشت شویم!! آیا حق بهشتیان که با مجاهدت وتلاش و اطاعت از پروردگار لایق این مکان شدند ضایع نمی شود؟!!

پنج شنبه 19 مرداد 1398برچسب:, :: 1:8 :: نويسنده : زهرا گاذرپور

به شهادت قرآن گنهکاران به هیچ کس رحم نخواهند کرد آنها برای نجات خود حاضرند فرزندان و همسر و برادران و همه ی قوم و قبیله و حتی همه ی مردم روی زمین را فدا کنند تا مگر نجات پیدا کنند!

يُبَصَّرُونَهُمْ ۚ يَوَدُّ الْمُجْرِمُ لَوْ يَفْتَدِي مِنْ عَذَابِ يَوْمِئِذٍ بِبَنِيهِ ( 11 ) وَصَاحِبَتِهِ وَأَخِيهِ ( 12 ) وَفَصِيلَتِهِ الَّتِي تُؤْوِيهِ ( 13 ) وَمَنْ فِي الْأَرْضِ جَمِيعًا ثُمَّ يُنْجِيهِ ( 14 ) كَلَّا ۖ إِنَّهَا لَظَىٰ 15 ) نَزَّاعَةً لِلشَّوَىٰ ( 16 ) تَدْعُو مَنْ أَدْبَرَ وَتَوَلَّىٰ ( 17 ) وَجَمَعَ فَأَوْعَىٰ ( 18 ) ۞ إِنَّ الْإِنْسَانَ خُلِقَ هَلُوعًا سوره ی معارج 11تا19

آنها را نشانشان ميدهند (ولي هر کس گرفتار کار خويشتن است)، چنان است که گنهکار دوست ميدارد فرزندان خود را در برابر عذاب آن روز فدا کند، ( 11 ) و همسر و برادرش را، ( 12 ) و قبيله اش را که هميشه از او حمايت ميکرد، ( 13 ) و همه مردم روي زمين را تا مايه نجاتش گردند، ( 14 ) اما هرگز چنين نيست (که با اينها بتوان نجات يافت، آري) شعله هاي سوزان آتش است، ( 15 ) دست و پا و پوست سر را ميکند و ميبرد! ( 16 ) و کساني را که به فرمان خدا پشت کردند صدا ميزند، ( 17 ) و (همچنين آنها که) اموال را جمع و ذخيره کردند! ( 18 ) به يقين انسان حريص و کم طاقت آفريده شده است،

اما گروهی از این هول عظیم که در آن گنهکاران برای نجات خود حاضرند حتی همه ی عزیزان و مردم روی زمین را قربانی کنند در امانند!

این گروه در باغهای بهشت گرامی داشته می شوند:

أُولَٰئِكَ فِي جَنَّاتٍ مُكْرَمُون معارج

برای این گروه قرآن نه صفت را ذکر می کند که اول آن با نماز شروع می شود و آخر آن هم بانماز تمام می شود

إِلَّا الْمُصَلِّينَ ( 22 ) الَّذِينَ هُمْ عَلَىٰ صَلَاتِهِمْ دَائِمُونَ ( 23 ) وَالَّذِينَ فِي أَمْوَالِهِمْ حَقٌّ مَعْلُومٌ ( 24 ) لِلسَّائِلِ وَالْمَحْرُومِ ( 25 ) وَالَّذِينَ يُصَدِّقُونَ بِيَوْمِ الدِّينِ ( 26 ) وَالَّذِينَ هُمْ مِنْ عَذَابِ رَبِّهِمْ مُشْفِقُونَ ( 27 ) إِنَّ عَذَابَ رَبِّهِمْ غَيْرُ مَأْمُونٍ ( 28 ) وَالَّذِينَ هُمْ لِفُرُوجِهِمْ حَافِظُونَ ( 29 ) إِلَّا عَلَىٰ أَزْوَاجِهِمْ أَوْ مَا مَلَكَتْ أَيْمَانُهُمْ فَإِنَّهُمْ غَيْرُ مَلُومِينَ ( 30 ) فَمَنِ ابْتَغَىٰ وَرَاءَ ذَٰلِكَ فَأُولَٰئِكَ هُمُ الْعَادُونَ ( 31 ) وَالَّذِينَ هُمْ لِأَمَانَاتِهِمْ وَعَهْدِهِمْ رَاعُونَ ( 32 ) وَالَّذِينَ هُمْ بِشَهَادَاتِهِمْ قَائِمُونَ ( 33 ) وَالَّذِينَ هُمْ عَلَىٰ صَلَاتِهِمْ يُحَافِظُونَ ( 34 ) أُولَٰئِكَ فِي جَنَّاتٍ مُكْرَمُونَ

مگر نمازگزاران، ( 22 ) آنها که نمازها را پيوسته بجا ميآورند، ( 23 ) و آنها که در اموالشان حق معلومي است. ( 24 ) براي تقاضاکننده و محروم، ( 25 ) و آنها که به روز جزا ايمان دارند، ( 26 ) و آنها که از عذاب پروردگارشان بيمناکند، ( 27 ) چرا که هيچ کس از عذاب پروردگارش در امان نيست، ( 28 ) و آنها که دامان خويش را (از بيعفتي) حفظ ميکنند، ( 29 ) جز با همسران و کنيزان (که در حکم همسرند آميزش ندارند)، چرا که در بهرهگيري از اينها مورد سرزنش نخواهند بود! ( 30 ) و هر کس جز اينها را طلب کند، متجاوز است! ( 31 ) و آنها که امانتها و عهد خود را رعايت ميکنند، ( 32 ) و آنها که با اداي شهادتشان قيام مينمايند، ( 33 ) و آنها که بر نماز مواظبت دارند، ( 34 ) آنان در باغهاي بهشتي (پذيرايي و) گرامي داشته ميشوند.

بله یکی از مهم ترین کلید های بهشت نماز است

الَّذِينَ هُمْ عَلَىٰ صَلَاتِهِمْ دَائِمُونَ .....  وَالَّذِينَ هُمْ عَلَىٰ صَلَاتِهِمْ يُحَافِظُونَ 

آنها که نمازها را پيوسته بجا ميآورند،..... و کسانی که بر نمازشان محافظت می کنند

آغاز اعمال خیر نماز است وآن هم با مداومت و پایان آنها نیز نماز است با حفظ آداب و خصوصیات آن!

هم ظاهر نماز را باید از باطل شدن حفظ کرد هم روح نماز که حضور قلب است را باید زنده نگه داشت و موانعی که مانع قبولی نماز است را باید بر طرف کرد  مثل:خوردن مال حرام، غیبت،دروغ....

رسول اکرم صلی الله علیه وآله فرمودند: هر کس نماز خود را محافظت کند نماز برای او مایه ی نور و روشنایی و آگاهی و نجات در روز قیامت است

 

از پیامبر صلی الله علیه و آله روایت شده است که در شب های بیستم و بیست و یکم و بیست و دوم و بیست و سوم و بیست و چهارم ماه مبارک رمضان هشت رکعت نماز (چهار نماز دو رکعتی) به جا آورید که در هر رکعت حمد و هر سوره ای که خواستید بخوانید خواندن این نماز در شب بیستم و بیست و سوم باعث آمرزش گناهان می شود و در شب بیست یکم باعث باز شدن در های هفت آسمان به رویش و مستجاب شدن دعا هایش می شود

اگر این نماز را در شب بیست و دوم بخواند در های بهشت به رویش باز می شود و خواندن این نماز در شب بیست و چهارم ثوابش مانند کسی است که حج و عمره انجام داده باشد

برای فرج آقا دعا بفرمایید 

سه شنبه 17 مرداد 1398برچسب:تعقیبات نماز,حسنه,, :: 16:6 :: نويسنده : زهرا گاذرپور

اگر کسی آیات 16و17و18 سوره ی روم را بعد از هر نماز بخواند به ازای هر قطره باران و هر برگ درخت حسنه ای نصیبش می شود

فَسُبْحَانَ اللَّهِ حِينَ تُمْسُونَ وَحِينَ تُصْبِحُونَ * وَلَهُ الْحَمْدُ فِي السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَعَشِيًّا وَحِينَ تُظْهِرُونَ* يُخْرِجُ الْحَيَّ مِنَ الْمَيِّتِ وَيُخْرِجُ الْمَيِّتَ مِنَ الْحَيِّ وَيُحْيِي الْأَرْضَ بَعْدَ مَوْتِهَا ۚ وَكَذَٰلِكَ تُخْرَجُونَ*

پس خدا را هنگامى كه وارد شب مى‏ شويد و هنگامى كه به صبح در مى‏ آييد تسبيح گوييد ،*همه ستايش‏ها در آسمان‏ها و زمين ويژه اوست و شب و آن گاه كه وارد ظهر مى‏ شويد (نيز خدا را تسبيح گوييد ). *زنده را از مرده بيرون مى‏ آورد و مرده را از زنده خارج مى‏ كند ، و زمين را پس از مردنش زنده مى‏ نمايد ؛ و اين‏گونه شما را (از گورها) بيرون مى‏ آورند.*

از پیامبر صلی الله علیه وآله نقل شده است: هر کس در شب نوزدهم ماه مبارک رمضان پنجاه رکعت نماز به جا آورد(بیست و پنج نماز دو رکعتی) و در هر رکعت بعد از حمد سوره ی زلزال بخواند مانند کسی است که صد بار حج و عمره به جا آورده است و خداوند اعمال دیگرش را قبول می کند همچنین در این شب

صد مرتبه بگوید"اَستَغفِرالله رَبی وَ اتَوبُ اِلیَه"

و صد مرتبه بگوید"الّلهُمَّ العَن قَتَلةَ اَمیرُ المُؤمِنین"

انشاءالله برای ظهور آقا دعا بفرمایید

برای شب های نوزدهم وبیست ویکم وبیست وسوم ماه مبارک رمضان نمازی توصیه شده است به این ترتیب: دو رکعت نماز که بعد از حمد هفت مرتبه سوره ی توحید را بخواند وبعد از پایان نماز هفتاد مرتبه بگوید

"اَستَغفِرُالله و اَتوبُ اِلیه"

در روایتی از رسول الله صلی الله علیه و آله آمده است کسی که این عمل را به جا آورد از جای خویش بر نخیزد مگر اینکه خداوند او وپدر و مادرش را بیامرزد و خداوند فرشتگان را مأمور می کند تا سال آینده برای وی حسنات بنویسند

التماس دعا

حضرت علی علیه سلام در مورد استغفار فرمودند:  استغفار درجه ی علیین است وآن اسمی است که شش معنا و حقیقت دارد

اول ،پشیمانی از آنچه گذشته

دوم،عزم و تصمیم بر بازگشت نکردن به آن عمل

سوم، حقوقی را که از مردمان ضایع کردی،ادا نمایی تا اینکه خدا را در حالی ملاقات کنی که هیچ حقی از کسی بر تو نباشد

چهارم، هر عمل واجبی را که ضایع ساختی،حقش را ادا کنی(به جا آوری) پنجم، گوشتی را که از معصیت بر تن تو روییده با حزن و اندوه بر آن گناه از بین ببری!

ششم بدن را درد و رنج طاعت بچشانی، هم چنان که لذت معصیت چشاندی

پروردگارا توفیق گفتن کلمه ی "استغفرالله "واقعی را به ما عنایت فرما

نماز شب هجدهم ماه مبارک رمضان  چهار رکعت است (دو نماز دو رکعتی) که در هر رکعت حمد یکبار و سوره ی کوثر را بیست و پنج بار بخواند هر کس این نماز را بخواند در هنگام مرگ ملک الموت رضایت خداوند را به او بشارت می دهد

التماس دعا

از پیامبر صلی الله علیه و آله روایت شده است: هر کس در شب هفدهم ماه مبارک رمضان دو رکعت نماز به جا بیاورد که در رکعت اول بعد از حمد هر سوره ای که خواست بخواند ودر رکعت دوم بعد از حمد صد مرتبه سوره ی توحید را بخواند و بعد از سلام نماز صد مرتبه بگوید"لا اله الا الله" خداوند هزاران هزار ثواب حج و عمره و غزوه به او عطا می کند!!!

التماس دعا

شنبه 14 مرداد 1398برچسب:قرآن,بیداری,زنده, :: 22:35 :: نويسنده : زهرا گاذرپور

ما از گل کوزه می سازیم و خداوند از گل ما را آفرید!

تفاوت قرآن با کتابهای دیگر مثل تفاوت انسان با کوزه است!

اما برای درک این تفاوت باید زنده و بیدار باشیم!

به لطف پروردگار قرآن می تواند ما را زنده و بیدار کند!

تا فرصت باقی است ؟؟؟ شروع کنیم

آیه یا سوره ای از قرآن را انتخاب کنید وآن را با خود نجوا کنید و عاجزانه به درگاه پروردکار دعا کنید تا فرصت دارید بیدار شوید

خداوند در سوره ی 69 عنکبوت می فرماید:

وَالَّذِينَ جَاهَدُوا فِينَا لَنَهْدِيَنَّهُمْ سُبُلَنَا ۚ وَإِنَّ اللَّهَ لَمَعَ الْمُحْسِنِین

{و كسانى كه براى (به دست آوردن خشنودى)ما (با جان و مال)كوشيدند ، بى‏ ترديد آنان را به راه‏هاى خود (راه رشدو سعادت و بهشت و مقام قرب) راهنمايى مى‏ كنيم ؛ يقيناً خدا با نيكوكاران است}

 

شنبه 14 مرداد 1398برچسب:شبهای قدر,توبه ,برکت, :: 18:29 :: نويسنده : زهرا گاذرپور

خواندن نماز توبه در یکشنبه ی ماه ذی القعده

این نماز را باید در روز یک شنبه خواند رسول الله صلی الله علیه وآله فرمودند هر کس آن را به جا آورد توبه اش پذیرفته می شود و گناهانش آمرزیده می گردد و سبب برکت برای نماز گزار و خانواده اش خواهد شد و در روز قیامت کسانی که از او طلبی و یا حقی دارند از وی راضی گردند وبا ایمان از دنیا می رود و قبرش برای او وسیع و نورانی گردد و پدر و مادرش از او راضی شوند و آنها نیز مورد مغفرت خداوند قرار گیرند و....

نماز به این صورت است: در روز یک شنبه غسل کند(غسل توبه) و وضو گیرد و چهار رکعت نماز بخواند(دو نماز دو دکعتی) در هر رکعت حمد یکبار و سوره ی توحید سه بار و سوره ی فلق و ناس را یکمرتبه بخواند بعد از نماز هفتاد بار استغفار کند سپس بگوید:لا حَولَ وَلا قوَّةَ اِلا بِاللهِ العلیِّ العَظیم 

(قوت ونیرویی نیست جز از خدای والا و عزیز)

آنگاه بگوید: یا عزیزُ یا غَفّار، اِغفِرلی ذُنوبی ، َو ذُنوبَ جَمیعِ المُؤمنینَ وَ المُؤمِنات، فَانَُّهُ لا یَغفِرُ الذُّنوبَ اِلّا اَنت (ای عزیز، ای بسیار آمرزنده، ببخش گناهان مرا، گناهان همه ی مردان مؤمن وزنان مؤمن، که نیامرزد کسی گناهان را جز تو) این کلمات را با توجه به معنی ادا کند!!!

التماس دعا

 

جمعه 13 مرداد 1398برچسب:نماز شب,, :: 22:54 :: نويسنده : زهرا گاذرپور

امام صادق (ع) فرمودند:از جمله چیز هایی که خداوند عزوجل در مناجات حضرت موسی به او فرموده : ای پسر عمران دروغ می گوید کسی که می گوید مرا دوست دارد اما وقتی شب می شود سراسر شب را می خوابد آیا این طور نیست که هر دوستی خواهان آن است که با دوست خویش خلوت کند ؟

ای پسر عمران من بر دوستان خویش آگاهم آنها و قتی شب می شود با چشم دل متوجه من هستند و مشغول ذکر و نماز و عبادت می باشند عقوبت من در مقابل چشمان آنان مجسم می شود و مرا با حضور قلب و توجه می خوانند و با من حرف می زنند

یک شنبه 1 مرداد 1398برچسب:ذکر خدا,یاد خدا,, :: 5:4 :: نويسنده : زهرا گاذرپور

خداوند در قرآن می فرماید:

{یا ایها الذین آمنوا اذکرواالله ذکرا کثیرا..} احزاب 41

{ای کسانی که ایمان آورده اید پروردگار را بسیار یاد کنید}

حتی در جای دیگر می فرماید:

{اقم الصلوة لذکری} طه 14

{نماز را برای یاد من به پا دار}

ذکر تنها عبادتی است که حد و اندازه ای ندارد! بلکه بسیار لازم است

چرا خداوند در قرآن سفارش بی حد و حصری به ذکر و یاد خویش

کرده است؟

خداوند حکیم به جای توصیه به شناخت خود ما را به ذکر بی حد سفارش کرده چرا که او همه ی آسمان و زمین را فرا گرفته است {الله نور السموات والارض}

مخفی و پنهان نیست که با علم و شناخت پیدا شود!!!

آنچه دور از اوست قلب زنگار گرفته ی ماست!!!

ذکر زیاد به مرور این تیرگی و زنگار را شستشو می دهد

آنگاه نور معرفت بر آن می تابد

پس تا می توانیم قدر لحظه ها را بدانیم و قلبمان را با ذکر او آباد کنیم

 



ادامه مطلب ...

 قرآن تنها بر روی کسانی که واقعا زنده هستند اثر می گذارد

پس اگر قرآن شما را به تفکر و تعقل وادار نمی کند  برای خودتان نگران شوید مبادا دلتان مرده باشد!!!

  إِنْ هُوَ إِلَّا ذِكْرٌ وَقُرْآنٌ مُبِينٌ ( 69 ) لِيُنْذِرَ مَنْ كَانَ حَيًّا وَيَحِقَّ الْقَوْلُ عَلَى الْكَافِرِينَ ( 70) یس

اين (کتاب آسماني) فقط ذکر و قرآن مبين است! ( 69 ) تا افرادي را که [به عقل و هوش و استعداد] زنده اند بيم دهد (و بر کافران اتمام حجت شود) و فرمان عذاب بر آنان مسلم گردد! ( 70 ) یس

شنبه 1 فروردين 1398برچسب:شوهر,بت,جهاد, :: 2:6 :: نويسنده : زهرا گاذرپور

{ وَمِنْ آيَاتِهِ أَنْ خَلَقَ لَكُمْ مِنْ أَنْفُسِكُمْ أَزْوَاجًا لِتَسْكُنُوا إِلَيْهَا وَجَعَلَ بَيْنَكُمْ مَوَدَّةً وَرَحْمَةً ۚ إِنَّ فِي ذَٰلِكَ لَآيَاتٍ لِقَوْمٍ يَتَفَكَّرُونَ }*21روم

 {و از نشانه‏ هاى (قدرت و ربوبيت ) او اين است كه براى شما از جنس خودتان همسرانى آفريد تا در كنارشان آرامش يابيد و در ميان شما دوستى و مهربانى قرار داد ؛ يقيناً در اين (كار شگفت‏ انگيز) نشانه‏ هايى است براى مردمى كه مى‏ انديشند}

رسول الله صلی الله می فرماید: زن نمی تواند حق خدا را ادا کند مگر اینکه حق شوهرش را ادا کند!

و نیز فرمودند: زنی نیست که جرعه ای آب به شوهرش دهد مگر اینکه عمل او برتر از عبادت یک سال باشد که روزهایش را روزه و شب هایش به نماز سپری شده باشد! و برایش در بهشت شهری بنا کرده وشصت خطایش را می بخشند!

در جای دیگر فرمودند :جهاد المرأة بعولة

که این حدیث همیشه به این صورت ترجمه شده

"جهاد زنان خوب شوهر داری کردن است"

اما خوب شوهر داری کردن چه معنایی دارد؟!

کافی است حدیث را با دقت معنا کنیم!

بعل نام بتی در دوران جاهلیت بوده است!

بله رسول الله صلی الله علیه وآله فرمودند جهاد شما زنان این است که از همسرتان برای خودتان یک بت درست کنید !!!

و نیز در جای دیگر می فرمایند: اگر سجده کردن برای غیر خدا جایز بود دستور می دادم که زن برای شوهرش سجده کند!!!

پروردگارا کمکمان فرما تا حق شوهرانمان را ادا نماییم

آن هم در این دوران سخت که شیطان و لشکریانش هجوم آورده اند و با شعارهایی مثل آزادی زن !(آزادی برای شکار شدن)

تساوی حقوق زن و مرد(برای مطیع نبودن زن وبی سکان دار شدن کانون خانواده ی بدون مدیر ورئیس!) و....

تا با این ترفندها بنیان خانواده را نابود کنند

پروردگارا کمکمان فرما

 لِتَسْكُنُوا     لِتَسْكُنُوا     لِتَسْكُنُوا

این کلمه ی زیبای قرآنی چه معنایی دارد؟؟؟

1- هُوَ الَّذِي جَعَلَ لَكُمُ اللَّيْلَ لِتَسْكُنُوا فِيهِ وَ النَّهارَ مُبْصِراً إِنَّ فِي ذلِكَ لَآياتٍ لِقَوْمٍ يَسْمَعُونَ

 او كسى است كه شب را براى شما آفريد، تا در آن آرامش بيابيد؛ و روز را روشنى بخش [تا به تلاش زندگى پردازيد] در اينها نشانه‏هايى است براى كسانى كه گوش شنوا دارند!یونس «67»

2- وَ مِنْ رَحْمَتِهِ جَعَلَ لَكُمُ اللَّيْلَ وَ النَّهارَ لِتَسْكُنُوا فِيهِ وَ لِتَبْتَغُوا مِنْ فَضْلِهِ وَ لَعَلَّكُمْ تَشْكُرُونَ

 و از رحمت اوست كه براى شما شب و روز قرار داد تا هم در آن آرامش داشته باشيد و هم براى بهره‏گيرى از فضل خدا تلاش كنيد، و شايد شكر نعمت او را بجا آوريد! القصص «73»

3-  وَمِنْ آيَاتِهِ أَنْ خَلَقَ لَكُمْ مِنْ أَنْفُسِكُمْ أَزْوَاجًا لِتَسْكُنُوا إِلَيْهَا وَجَعَلَ بَيْنَكُمْ مَوَدَّةً وَرَحْمَةً ۚ إِنَّ فِي ذَٰلِكَ لَآيَاتٍ لِقَوْمٍ يَتَفَكَّرُونَ }

و از نشانه‏ هاى (قدرت و ربوبيت ) او اين است كه براى شما از جنس خودتان همسرانى آفريد تا در كنارشان آرامش يابيد و در ميان شما دوستى و مهربانى قرار داد ؛ يقيناً در اين (كار شگفت‏ انگيز) نشانه‏ هايى است براى مردمى كه مى‏ انديشند *21روم

4- اللَّهُ الَّذِي جَعَلَ لَكُمُ اللَّيْلَ لِتَسْكُنُوا فِيهِ وَ النَّهارَ مُبْصِراً إِنَّ اللَّهَ لَذُو فَضْلٍ عَلَى النَّاسِ وَ لكِنَّ أَكْثَرَ النَّاسِ لا يَشْكُرُونَ

«61» خداوند كسى است كه شب را براى شما آفريد تا در آن بياساييد، و روز را روشنى‏بخش قرار داد؛ خداوند نسبت به مردم صاحب فضل و كرم است؛ ولى بيشتر مردم شكرگزارى نمى‏كنند! غافر

 لِتَسْكُنُوا     لِتَسْكُنُوا     لِتَسْكُنُوا       لِتَسْكُنُوا

 

این کلمه ی زیبای قرآنی چه معنایی دارد؟؟؟

در قرآن حکیم این شراب طهور آسمانی این کلمه تنها در این چهار آیه آمده است

1-  جَعَلَ لَكُمُ اللَّيْلَ لِتَسْكُنُوا فِيهِ   

2- جَعَلَ لَكُمُ اللَّيْلَ وَ النَّهارَ لِتَسْكُنُوا فِيهِ

3- خَلَقَ لَكُمْ مِنْ أَنْفُسِكُمْ أَزْوَاجًا لِتَسْكُنُوا إِلَيْهَا

4-  جَعَلَ لَكُمُ اللَّيْلَ لِتَسْكُنُوا فِيهِ 

1- شب را براى شما آفريد، تا در آن آرامش بيابيد

2- براى شما شب و روز قرار داد تا در آن آرامش داشته باشيد

3- براى شما از جنس خودتان همسرانى آفريد تا در كنارشان آرامش يابيد

4- شب را براى شما آفريد تا در آن  آرامش داشته باشيد( بياساييد)،

پس اگر بخواهیم از قرآن معنی این کلمه را بپرسیم می فرماید برای همسرت مثل شب آرام وآرامش بخش باش!!! 

پروردگارا کمکمان فرما.....  

پروردگارا کمکمان فرما.....  

پروردگارا کمکمان فرما.....  

چهار شنبه 15 فروردين 1397برچسب:, :: 20:35 :: نويسنده : زهرا گاذرپور

به نام پروردگار مهربان 

ماه رجب ماه با عظمتی است که استغقار در این ماه بسیار توصیه شده است

استغفرالله ذالجلال والاکرام من جمیع ذنوب و الاثام

این استغفاری است که توصیه شده در این ماه حتما هزار بار گفته شود 

التماس دعا برای فرج اقا صاحب الزمان

چهار شنبه 15 فروردين 1397برچسب:, :: 20:35 :: نويسنده : زهرا گاذرپور

به نام پروردگار مهربان 

ماه رجب ماه با عظمتی است که استغقار در این ماه بسیار توصیه شده است

استغفرالله ذالجلال والاکرام من جمیع ذنوب و الاثام

این استغفاری است که توصیه شده در این ماه حتما هزار بار گفته شود 

التماس دعا برای فرج اقا صاحب الزمان

 از رسول خدا صلی الله علیه و آله روایت شده که: هر کس شب عاشورا را بیدار بماند و به عبادت بپردازد گویا عبادت فرشتگان را انجام داده

و نیز فرمودند در شب عاشورا چهار رکعت نماز بخوانید که در هر رکعت بعد از سوره‌ حمد، ۵۰ بار سوره‌

توحید خوانده شود. پس از پایان نماز، ۷۰ بار

«سبحان الله والحمدالله و لا اله الاّ الله و الله

اکبر ولا حول ولا قوة الاّ بالله العلیّ العظیم» خوانده شود.

 

 

از  امام رضا(علیه سلام) نقل شده است:

هر کس کار و کوشش را در این روز(عاشورا)، رها کند، خداوند

خواسته‌هایش را برآورد و هر

کس این روز را با حزن و اندوه سپری کند، خداوند قیامت را روز

خوشحالی او قرار دهد. 

از اعمال  روز عاشورا :

 

 ـ آب دادن به زائران امام حسین(ع)

ـ خواندن سوره توحید هزار مرتبه.

ـ خواندن زیارت عاشورا.

ـ گفتن هزار بار ذکر «اللّهم العن قتلة الحسین(ع). 

امام حسین علیه سلام جان عزیز و فرزندان و خاندانش را قربانی کرد تا

 

اسلام زنده بماند!!!

 

نماز باقی بماند و امر به معروف و نهی از منکر فراموش نشود!!! 

التماس دعا

 

نماز شب پانزدهم ماه مبارک رمضان چهار رکعت است (دو نماز دو رکعتی) که در دو رکعت اول بعد از حمد صد مرتبه سوره ی توحید در دو رکعت دوم بعد از حمد پنجاه مرتبه سوره ی توحید را بخواند

روایت است که پاداش این نماز را جز خدا نمی داند!

در شب عاشورا زینب سلام الله علیه بود و همه کس و همه چیز

اما در شب یازدهم!

زینب سلام الله علیه تنها وقافله سالار اسیران ویتیمان!

مصیبت هرچند بسیار سنگین بود وگران ولی زینب سلام الله علیه همچون کوهی استوار در برابر آن ایستاد وخم به ابرو نیاورد به نگهبانی اسیران پرداخت از این سو به آن سو می دوید وگمشدگان را می جست از ضربه ی تازیانه پیکرش می سوخت وخارهای بیابان به پایش می خلید

پس از اینکه از این کارها فراغت یافت به سوی خدا رفت و نماز شب به جا آورد! اما آنقدرناتوان و کوفته شده بود که نتوانست ایستاده بخواند ونماز را نشسته خواند

حضرت امام حسین علیه السلام در آخرین وداع به خواهرش فرمود: خواهرم هنگام نماز نافله ی شب مرا فراموش نکن.

موضوعات



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 178
بازدید دیروز : 6
بازدید هفته : 184
بازدید ماه : 178
بازدید کل : 28744
تعداد مطالب : 178
تعداد نظرات : 22
تعداد آنلاین : 1